Na základě zkušeností s letištním radiolokátorem RPL-4 vznikla jeho modernizovaná verze a doplněná nová souprava:
RPL-5.
Hlavní "viditelnou" změnou u přehledového (primárního)radiolokátoru byl navíc doplněn sekundárním radiolokátorem ruské výroby Koreň.
Nová souprava RPL-5 vznikla doplněním přehledového (primárního) radiolokátoru sekundárním radiolokátorem („Koreň“) s číslicovým zpracováním jeho signálů a doplnění rdst R-832M. ( Činnost RL a RP a parametry jsou jako u RPL-4A).
Složení letištního radiolokačního systému RPL-5 :
Přehledový (primární) radiolokátor RL-5
* Tatra 148VNM s přepravním rámem:
- Anténní jednotka AJ/RL ( „B“)
* Přívěs PV 2418 s přepravním rámem a paletami:
- Přístrojová jednotka PJ/RL ( „A“)
- Elektrocentrála ČSAD-30-3-400L ( „G“)
Sekundární radiolokátor SRL-5/RS-5* Tatra 148VNM s přepr. rámem, 2 pom. rámy a jeřábem
- Anténa SRL (dvoupásmová, s dvojím napájení)
- Anténa kontrolního odpovídače
- Přístrojová jednotka PJ/SRL ( „C“)
Přistávací radiolokátor RP-5* Tatra 148VNM s přepravním rámem:
- Anténní jednotka AJ/RP ( „E“)
* Přívěs PV 2418 s přepravním rámem:
- Přístrojová jednotka PJ/RP ( „D“)
- Elektrocentrála ČSAD-30-3-400L ( „G“)
Řídící pracoviště ŘPr-5* Přívěs PV 2418 s přepravním rámem a paletami:
- Řídící pracoviště PJ/ŘPr ( „F“)
- Elektrocentrála ČSAD-30-3-400L ( „G“)
Přístroje SRL jsou v isotermickém přepravníku, další části obvodů pro číslicové zpracování a zobrazování z něj jsou v řídícím pracovišti. Anténní jednotka SRL je na anténní jednotce RL. Další změnou je montáž skříní rdst R-832M se zdroji na zadních čelních stěnách přístrojových jednotek RL, RP a na ŘPr. (záložní souprava R-832M a RTL-11). SRL umožňuje sledovaní letadel vybavených odpovídači, pracujícími v mezinárodní normě, v normě SSSR a systému aktivní odpovědi. Vysílač impulsní na kmitočtu 1,03 GHz. Signály SRL se zobrazují na IKO v ŘPr a na nouzovém pracovišti v PJ/ RL. Paralelně je připojen kontrolní IKO v PJ/SRL.
( Do sestav RSP byl zařazen jako identifikační prostředek automatický zaměřovač ( ARP-6, ARP-9; ARP-11).
Po zasazení tohoto systému na př. na letišti ŽATEC, sloužil jako hlavní - stacionární a RPL-4A na automobilech byl jako záložní.
Zdroj: Zdroj: MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982
a R. Kouba - náč. RSP u 5. prrtz
Foto Z archivu VTÚL a PVO
Řídící pracoviště
Antenní jednotka RL-5/RS-5 a spoj. prostředku MT-15
Anténní jednotka RP-5
RPL-5.
Hlavní "viditelnou" změnou u přehledového (primárního)radiolokátoru byl navíc doplněn sekundárním radiolokátorem ruské výroby Koreň.
Nová souprava RPL-5 vznikla doplněním přehledového (primárního) radiolokátoru sekundárním radiolokátorem („Koreň“) s číslicovým zpracováním jeho signálů a doplnění rdst R-832M. ( Činnost RL a RP a parametry jsou jako u RPL-4A).
Složení letištního radiolokačního systému RPL-5 :
Přehledový (primární) radiolokátor RL-5
* Tatra 148VNM s přepravním rámem:
- Anténní jednotka AJ/RL ( „B“)
* Přívěs PV 2418 s přepravním rámem a paletami:
- Přístrojová jednotka PJ/RL ( „A“)
- Elektrocentrála ČSAD-30-3-400L ( „G“)
Sekundární radiolokátor SRL-5/RS-5* Tatra 148VNM s přepr. rámem, 2 pom. rámy a jeřábem
- Anténa SRL (dvoupásmová, s dvojím napájení)
- Anténa kontrolního odpovídače
- Přístrojová jednotka PJ/SRL ( „C“)
Přistávací radiolokátor RP-5* Tatra 148VNM s přepravním rámem:
- Anténní jednotka AJ/RP ( „E“)
* Přívěs PV 2418 s přepravním rámem:
- Přístrojová jednotka PJ/RP ( „D“)
- Elektrocentrála ČSAD-30-3-400L ( „G“)
Řídící pracoviště ŘPr-5* Přívěs PV 2418 s přepravním rámem a paletami:
- Řídící pracoviště PJ/ŘPr ( „F“)
- Elektrocentrála ČSAD-30-3-400L ( „G“)
Přístroje SRL jsou v isotermickém přepravníku, další části obvodů pro číslicové zpracování a zobrazování z něj jsou v řídícím pracovišti. Anténní jednotka SRL je na anténní jednotce RL. Další změnou je montáž skříní rdst R-832M se zdroji na zadních čelních stěnách přístrojových jednotek RL, RP a na ŘPr. (záložní souprava R-832M a RTL-11). SRL umožňuje sledovaní letadel vybavených odpovídači, pracujícími v mezinárodní normě, v normě SSSR a systému aktivní odpovědi. Vysílač impulsní na kmitočtu 1,03 GHz. Signály SRL se zobrazují na IKO v ŘPr a na nouzovém pracovišti v PJ/ RL. Paralelně je připojen kontrolní IKO v PJ/SRL.
( Do sestav RSP byl zařazen jako identifikační prostředek automatický zaměřovač ( ARP-6, ARP-9; ARP-11).
Po zasazení tohoto systému na př. na letišti ŽATEC, sloužil jako hlavní - stacionární a RPL-4A na automobilech byl jako záložní.
Zdroj: Zdroj: MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982
a R. Kouba - náč. RSP u 5. prrtz
Foto Z archivu VTÚL a PVO
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Řídící pracoviště
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Antenní jednotka RL-5/RS-5 a spoj. prostředku MT-15
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Anténní jednotka RP-5